Mile cykają, rekordy padają
Po bardzo spokojnym dniu, na noc nam się trochę rozwiało. Dalej jechaliśmy na całych żaglach, a nasze prędkości dochodziły momentami do 8 węzłów. Od dłuższego czasu żeglujemy pod stałym kątem do wiatru – 80-90 stopni, co przekłada się na kurs 320-340, prowadzący nas dokładnie do celu. Cały czas mamy też stabilną, dobrą prędkość. W ciągu ostatnich siedmiu dni nasz najgorszy dobowy przelot wyniósł 143, a najlepszy 161 Mm. Za kilka dni wypłyniemy już ze strefy pasatów i pogoda będzie bardziej zmienna. Póki co jednak długoterminowe prognozy są dla nas bardzo dobre! Dzisiaj na AIS widzieliśmy drugi statek od wypłynięcia z Polinezji Francuskiej.
Nasz najdłuższy oceaniczny przelot
Po przekroczeniu 2900 Mm przelot na Alaskę stał się naszym najdłuższym jak do tej pory. Rok temu z Meksyku na Markizy zrobiliśmy około 2800 Mm i to był nasz najdłuższy skok. Oczywiście licznik cały czas tyka. Ciekawe ile będzie wskazywał jak po raz pierwszy będziemy rzucać kotwicę na Aleutach.
Najdłuższy przelot jednym halsem
Oprócz tego, że jest to najdłuższy przelot, to jeszcze cały czas płyniemy jednym halsem! Do tej pory najdłużej żeglowaliśmy lewym halsem – 2659 Mm na trasie Ekwador – Galapagos – Wyspa Wielkanocna w 2019 roku. Zobaczymy kiedy zrobimy zwrot, ale raczej nie przez najbliższe trzy doby.
Michał
Fakty z pokładu Crystal
Doba żeglugi ku Aleutom: 20. (12.07.2022)
Suma przepłyniętych mil vs. suma mil do celu: 2973 Mm vs. 1825 Mm
Maksymalna temperatura powietrza: 28,0°C (pod pokładem 31,1°C!)
Temperatura wody: 29,3°C
Danie dnia: Naleśniki na śniadanko i reszta czakalaki z tofu i makaronem w sosie sojowym.
Sprawdź, gdzie na Pacyfiku teraz jesteśmy! Naszą aktualną pozycję znajdziesz na https://skiff.pl/pozycja/
Spodobał Ci się ten tekst? Dmuchnij więc wiatr w żagle Krysi:
lub