Wyspy Australs – kolejna odsłona Polinezji Francuskiej

15 września 2019

Praktycznie wszyscy myśląc o Polinezji Francuskiej myślą o Tahiti i Bora Bora. Dalej są Markizy i Tuamotu, a o przepieknych Australsach nie słyszał praktycznie nikt. Wcześniej słyszeliśmy, że wyspy są nieprzyzwoicie piękne. Ponieważ lubimy zaglądac w różne kąty postanowiliśmy to…

Rowerowa eskapada na Galapagos

5 września 2019

Pierwszego dnia na Galapagos, zgodnie z planem, punktualnie o godz. 8 rano stawiliśmy się w wypożyczalni rowerowej. Rowery, jakie nam zaproponowano, miały hamulce tarczowe i ogólnie prezentowały się dość dobrze. Dostaliśmy kaski, mapki oraz dwie zapasowe dętki i byliśmy gotowi…

Raj = poza zasięgiem

16 sierpnia 2019

Od czerwca nasza strona milczy. Wybacz nam. Wciąż dziarsko płyniemy do przodu, co możesz na bieżąco śledzić tutaj. Od kilku tygodni włóczymy się już po Polinezji Francuskiej. Cali, zdrowi i szczęśliwi. Niestety, od kiedy wypłynęliśmy z Ekwadoru praktycznie nie mamy…

Płyniemy na Galapagos!

14 czerwca 2019

Nowa załoga na pokładzie. Jedziemy na Galapagos! Gdy w środę 5go maja zaczęła się zjeżdżać załoga, wreszcie mogliśmy się przestawić mentalnie z trybu remontowego znowu w tryb żeglarski. Przed nami magiczny etap Ekwador – Galapagos – W Wielkanocna. Jeszcze tylko…

PredictWind partnerem naszego rejsu

7 maja 2019

Uprzejmie donosimy, że światowy lider w prognozowaniu pogody dla żeglarzy, firma PredictWind została naszym partnerem rejsu. W praktyce oznacza to, że teraz mamy dostęp do najbardziej zaawansowanych prognoz pogody bez względu na to, gdzie jesteśmy: czy w marinie podłączeni do…

Michał i Ola na tle wulkanu Arenal, Kostaryka
Ameryki

Cisza w eterze, czyli co u nas?

3 maja 2019

Ostatnie tygodnie mamy bardzo intensywne. Wraz z załogami płynęliśmy wzdłuż pacyficznego wybrzeża Meksyku, Salwadoru i Kostaryki. Chcąc zobaczyć jak najwięcej, zajrzeć do najciekawszych zatok i zakątków na lądzie, narzuciliśmy sobie spore tempo. Stąd też, niestety, nie dajemy rady na bieżąco…

Caleta de Campos, czyli Meksyk kameralnie

31 marca 2019

Już prawie tydzień żeglujemy z nową załogą wzdłuż pacyficznego wybrzeża Meksyku. Wiatry mamy sprzyjające, ale niestety słabe. Tak więc, do tej pory tylko połowę dystansu pokonaliśmy na żaglach. Nie narzekamy jednak, bo Pacyfik potrafi być bezwzględny, więc lepiej tak go wspominać,…

Katamaran Louro gotowy do tranzytu przez Kanał Panamski
Ameryki, Karaiby

Kanał Panamski po raz pierwszy

18 marca 2019

Pierwszy tranzyt – transakcja wiązana Nasz pierwszy tranzyt jako załoga na hiszpańskim katamaranie Louro zaczynał się w piątek (8.lutego) wczesnym popołudniem. Przez dwa kolejne dni naszymi gospodarzami mieli być Nikolas i Maite. Przesympatyczna i radosna parka, która od ponad trzech…