Kim jesteśmy?

Ola Rapp Michał Palczyński jacht Crystal skiff.pl rejsy morskie

Aloha!

Jesteśmy Michał i Ola.

Spotkaliśmy się w 2015 r. na Seszelach. Michał – kapitan z długoletnim stażem żeglarskim – był w trakcie pierwszego rejsu dookoła świata, z pomysłem na kolejną wyprawę wokołoziemską. Ola – pracownik etatowy na urlopie bezpłatnym – była w backpackerskiej podróży dookoła świata i już wiedziała, że to podróż z której się nie wraca. Od słowa do słowa okazało się, że łączy nas ta sama pasja do odkrywania nowych miejsc oraz ciągłego przemieszczania się, najlepiej pod żaglami.

Zaczęliśmy rozmawiać o tym, co dla nas ważne, o miejscach które chcemy zobaczyć i do których wrócić. Aż w końcu o tym, aby wyprawa wieloletni Rejs Dookoła Świata przez Przejście Północno-Zachodnie stała się naszym wspólnym projektem.

Dlaczego warto popłynąć w rejs morski akurat z nami?

• Po morzach i oceanach na naszej Crystal żeglujemy już od 2008 r.
  • Michał jako kapitan już na jachcie Crystal już raz opłynął świat w latach 2013-2016. Ma ogromne doświadczenie i wiedzę, którymi dzieli się jeśli ktoś jest chętny słuchać (więcej o Michale przeczytasz poniżej).
  • Ola samodzielnie zaplanowała i zrealizowała swoją podróż dookoła świata w 2015 r.
  • Nasze doświadczenie i osiągnięcia żeglarskie potwierdzają nie tylko osoby zadowolone z żeglowania z nami, ale również przyznane nam żeglarskie i podróżnicze nagrody i wyróżnienia:
    • Rejs Roku: Nagroda Główna 2022 i Srebrny Sekstant za wyprawę na Aleuty, Wyróżnienie 2017 za wyprawę na Spitsbergen i Grenlandię, III Nagroda za Rejs Dookoła Świata 2013-2016).
    • Ogólnopolskie Spotkania Podróżników, Żeglarzy i Alpinistów Kolosy – Gdynia: Wyróżnienie 2022 za wyprawę na Aleuty, Wyróżnienie 2020 za wyprawę na Alaskę, 2017 za wyprawę na Spitsbergen i Grenlandię.
    • Festiwal Śladami Marzeń: wyróżnienie specjalne za wyprawę na Alaskę w 2020 r.
  • Od 10 lat nasze artykuły o tematyce żeglarsko-podróżniczej możesz znaleźć w magazynach: “Wiatr”, “Żeglarstwo”, “Jachting”, nieistniejące już “Żagle”, “Forbes Yachting” oraz portalu Nowe Żagle.

Zapraszamy Cię do krótkiej lektury o nas i naszych dokonaniach:

Michał Palczyński – kapitan jachtu Crystal

Michal Palczyński na jachcie Crystal

Nazywam się Michał Palczyński i jestem kapitanem jachtowym. Już od 2008 r. żegluję po morzach i oceanach świata na moim jachcie S/V CRYSTAL, na którego pokład serdecznie Cię zapraszam!

Samą organizacją rejsów morskich zajmuję się już od 2004 r., a moja przygoda z żeglarstwem rozpoczęła się ponad ćwierć wieku temu na Mazurach. Prowadząc swoje pierwsze wyprawy jachtem nie wiedziałem jeszcze, że za parę lat żeglarstwo stanie się nie tylko moją pasją, ale i sposobem na życie. Ukończyłem Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych na Politechnice Warszawskiej. Jednak los chciał (i ja też), że zająłem się tym co kocham bez reszty. Do tej pory przepłynąłem ponad 188 000 mil morskich, z czego ponad 180 000 jako kapitan i organizator. Jachtem Crystal odwiedziłem ponad 80 krajów. Jestem osobą spokojną, cierpliwą i uśmiechniętą, a co najważniejsze mam ogromne doświadczenie w tym, co robię. Wierzę, że żeglarstwo to wspaniały sposób na zwiedzanie świata, dający możliwości dotarcia do najbardziej odległych zakątków.

Od 2004 roku, czyli od kiedy zajmuję się organizacją wypraw jachtem po morzach i oceanach, zorganizowałem ponad 250 rejsów żeglarskich.

Kapitan Michał Palczyński za sterem jachtu Crystal

Zawdzięczam to zarówno odpowiedniemu planowaniu rejsów morskich, jak i wsparciu logistycznemu z lądu od Rodziców, którzy m.in. zarządzają zapisami na rejsy. Dobra organizacja oraz bardzo dobrze przygotowany jacht S/V CRYSTAL, w połączeniu z miłą atmosferą sprawiają, że wielu żeglarzy pływa ze mną co roku. Wszystkie wyprawy jachtem prowadzę osobiście, choć w trakcie każdego rejsu załoganci biorą aktywny udział w żeglowaniu i przygotowywaniu posiłków.

Jestem pasjonatem żeglarstwa i chciałbym zarażać tą pasją jak najwięcej ludzi. A Krysia – bo tak pieszczotliwie nazywam jacht, to po prostu mój dom.

Co roku żegluję dalej i dalej, organizując wyprawy jachtem po coraz ciekawszych i bardziej egzotycznych akwenach. Po tym, jak poznałem bardzo dokładnie Morze Śródziemne i szeroko pojęty Północny Atlantyk, w 2011 roku przepłynąłem przez Atlantyk na Karaiby i z powrotem. Moją kolejną wyprawą jachtem był Rejs Dookoła Świata w latach 2013-2016kiedy to opłynąłem glob pokonując ponad 55 000 Mm. Trasa w większości wiodła w okolicach tropików ze wschodu na zachód. Odstępstwem od tego było opłynięcie Przylądka Horn, Tasmanii, Nowej Zelandii oraz Przylądka Dobrej Nadziei. W trakcie tej wyprawy przepłynąłem Ocean Atlantycki, Indyjski oraz Pacyfik. Za Rejs Dookoła Świata 2013-2016 otrzymałem III Nagrodę Honorową “Rejs Roku 2016” PZŻ.

W 2017 r. w ramach projektu Arktyczna Rozgrzewka wraz z załogami eksplorowałem wschodnią Grenlandię i Spitsbergen, gdzie wypłynęliśmy poza 80 N. Na Grenlandii w trakcie 10 dni eksploracji Scoresby Sund jako jeden z nielicznych jachtów opłynęliśmy wyspę Milne. Dwa dni spędziliśmy również w miasteczku Ittoqqortoormiit. Za Arktyczną Rozgrzewkę otrzymałem wyróżnienie Jury “Rejs Roku 2017” PZŻ.

Mapa na dole strony pokazuje trasy moich dotychczasowych wypraw jachtem oraz wskazuje pozycję, gdzie obecnie z Olą i Krysią jesteśmy. Tam też znajdziesz wypisane wszystkie akweny, na których organizowałem i prowadziłem rejsy morskie.

Ola Rapp – pierwszy oficer na jachcie Crystal

Ola_Rapp_skok_Wielki_Kanion_SKIFF

Nazywam się Ola Rapp. Mam patent jachtowego sternika morskiego i jakieś 60 000 Mm za sobą. Na Crystal pełnię funkcję pierwszego oficera, ale też zajmuję się zaprowiantowaniem i ogarnianiem spraw organizacyjno-logistycznych. Prowadzę nasze media społecznościowe.

Moja przygoda z żeglarstwem zaczęła się w liceum, na Mazury. Po pewnym czasie zaczęło mnie ciągnąć do morza, a dokładniej do żaglowców. Tym sposobem miałam przyjemność kilkukrotnie pływać na żaglowcu Fryderyk Chopin. To właśnie na nim, po raz pierwszy przepłynęłam Atlantyk.

Do dzisiaj pamiętam alarm “all hands on deck”  w trakcie mojego pierwszego sztormu na rejsie morskim na Atlantyku. Ciemna noc, którą rozświetlały jedynie światła masztów Chopin’a. Dudniejący wiatr. Fale jak domy. I statek w takim przechyle, że stojąc na zawietrznej momentami miałam wodę po kolana.tlantyk, na żeglarstwo i podróże w nieznane zachorowałam jeszcze bardziej. A w połączeniu z tym, że do świata ciągnęło mnie od zawsze, to szybko okazało się, że to choroba nieuleczalna.

Ukończyłam stosunki międzynarodowe. Już w trakcie studiów rozpoczęłam karierę zawodową przy programach unijnych. Uwielbiałam swoją pracę –  fajny zespół i środowisko międzykulturowe, częste wyjazdy zagraniczne, praca w języku angielskim i możliwość realizacji kolejnych wielkich marzeń podróżniczych: dotarcie przed 30-tką do Nowej Zelandii, zwiedzanie Tybetu, samotna podróż dookoła świata. Do tej pory odwiedziłam 45 kraje i mieszkałam w 4. Wszystko to sprawiło, że od dawna myślę o sobie jako o obywatelu świata.

W trakcie podróży dookoła świata gdzieś pomiędzy buddyjskim odosobnieniem w Tajlandii, a skokiem na bungy w RPA, spotkałam Michała. Dołączyłam do niego na rejsie na Seszelach.

Mam wrażenie, że wszystkie moje dotychczas podjęte wybory, doprowadziły mnie do momentu, kiedy trzeba było zdecydować: praca marzenie na lądzie albo życie marzenie w morskiej podróży.

Wierzę, że warto żyć odważnie i nie ma rzeczy niemożliwych, tylko źle zaplanowane. Pewnie dlatego teraz moim domem jest żeglujący po świecie jacht Crystal.

hawaje_ola_miachal_rejs_morski_skiff
Zapraszamy na pokład S/V Crystal!

Etapowy Rejs Dookoła Świata 2018 – 2028: nasza wspólna wyprawa żeglarsko-podróżnicza

W 2018 r. zaczęliśmy naszą podróż – Etapowy 8-letni Rejs Dookoła ŚwiataTym razem trasa wiedzie przez Przejście Północno-Zachodnie, Alaskę, Hawaje. Planujemy też odwiedzić Oceanię oraz eksplorować wybrzeża Azji. Rejs jest podzielony na etapy i każdy (bez względu na wiek i doświadczenie żeglarskie) może wziąć udział w tej morskiej przygodzie.

Nasz jacht S/V CRYSTAL, będący obecnie w klasie do 15 m najlepiej wyposażoną jednostką oceaniczną na polskim rynku rejsów, znamy na wylot. Jest to gwarantem bezawaryjnej, bezpiecznej żeglugi i udanego rejsu!

Jak wygląda żeglowanie z nami?

Dołączając do nas stajesz się częścią załogi.  W praktyce oznacza to, że bierzesz aktywny udział w codziennym życiu, czyli żeglowaniu, przygotowywaniu posiłków i sprzątaniu. Jako załoga podzielmy się na wachty, a Michał jako kapitan rozpisze nam harmonogram naszych obowiązków. Ale bez obawy! Gotowanie na jachcie niewiele różni się od tego w domu. Poza tym zawsze będziemy służyli pomocą. A jeśli chodzi o sprzątanie, to uwierz nam, że to że kiedy każdy z nas jest zaangażowany w dbanie o naszą wspólną przestrzeń, to wychodzi  to nam wszystkim na dobre 🙂

Na koniec rejsu, każdy z uczestników otrzyma opinię z rejsu.

Serdecznie zapraszamy na pokład jachtu S/V CRYSTAL! Przekonaj się, jak miło można przeżyć z nami żeglarską przygodę!

A jeśli nie chcesz wyruszać na morze, ale podoba Ci się co robimy i chciałbyś jakoś nas wesprzeć, to dołącz do naszej Wirtualnej Załogi i zostań naszym Patronem.

Możesz dmuchnąć w żagle Crystal także jednorazową wpłatą – szczegóły tutaj.

Poniższa mapa – tracker prezentuje trasy odbytych przez Michała wypraw morskich od 2008 r. wraz z obecną pozycją jachtu morskiego S/V Crystal:

Kolory na mapie (oddal widok mapy, naciskając minus w dolnym rogu) to ślady z poszczególnych lat: pomarańczowa to nasz obecny rejs morski, czyli od 2018 r.; biała to Arktyczna Rozgrzewka 2017, żółta to rejs dookoła świata 2013-2016; zielona i czarna to ślad z wypraw morskich na Crystal w latach 2008-2013.

Akweny, na których żeglował jacht Crystal

Cyklady, Morze Jońskie, Adriatyk, Malta, Morze Tyreńskie (północna Korsyka, całe zachodnie Włochy, Wybrzeża Korsyki), Morze Liguryjskie (całe wybrzeże od Genui po Marsylię), Baleary (Minorka, Majorka, Ibiza), hiszpańskie wybrzeże od Barcelony po Gibraltar, Cieśnina Gibraltarska, Maroko, Wyspy Kanaryjskie i Madera (na miejscu jak też przeloty do/z Europy), całe hiszpańsko-portugalskie wybrzeże od Gibraltaru po La Corunę, Zatoka Biskajska, Kanał Angielski (La Manche), Morze Północne, Bałtyk, Morze Norweskie, Szetlandy, Wyspy Owcze, Islandia, Hebrydy, Szkocja, Morze Irlandzkie, Wyspy Zielonego Przylądka, Małe Antyle (od Grenady po Sint Maarten), Duże Antyle (Dominikana, Kuba), Bahamy, Bermudy, Azory. W sezonie 2011/2012 Atlantyk w obie strony. Od początku Rejsu dookoła Świata: Lizbona – Kanary – Cabo Verde, Brazylia, Argentyna, Chile (2 razy Przylądek Horn) od Hornu do Valparaiso. Potem wody Pacyfiku: Valparaiso – W. Robinsona Crusoe – Pitcairn – Markizy – Tuamotu – Wyspy Towarzystwa – Wyspy Cooka – Tonga – Amerykańskie Samoa – Zachodnie Samoa – Wallis – Futuna – Fiji – Vanuatu – wschodnie wybrzeże Australii – Tasmania – W. Stewarta – Nowa Zelandia – Nowa Kaledonia – Cieśnina Torresa. Na Oceanie Indyjskim: Morzorze Arafura – Morze Timor – W. Bożonarodzeniowa – W. Kokosowe – Rodriguez – Mauritius – Reunion – Seszele – Madagaskar – Mozambik – RPA – Przylądek Dobrej Nadzieji. No i znowu na Atlantuku RPA – W. Św. Heleny – W. Wniebowstapienia – Fernando de Noronha – Brazylia – Gujana Francuska – Surinam – Gujana – Trynidad – Wenezuela – Antyle Holenderskie – Jamajka – Kajmany – Meksyk – USA – Azory – Europa – Spitsbergen poza 80 NGrenlandia wschodnia (Scoresby Sund) i zachodnia (do 75 N). Potem była kanadyjska Arktyka aż do Cieśniny Bellota i odwrót we wrześniu. Na koniec września Morze Labrador, wschodnia Kanada, Nowa Funlandia, Nowa Szkocja, skąd w listopadzie przepłynęliśmy na Bermudy i dalej na Turks i Caicos, Jamajkę, Kanał Panamski, Meksyk, Salwador, Kostarykę (w tym W. Kokosowa), Ekwador i Galapagos. Po Pitcairn przyszła kolej na Wyspy Gambiera, atole Tuamotu, oraz Archipelag Australs. Po opuszczeniu Polinezji Francuskiej odwiedziliśmy Wyspę Bożego Narodzenia (Kiribati), a potem kilka miesięcy szwędaliśmy się po Hawajach. Potem przepłynęliśmy na Alaskę i eksplorowaliśmy wybrzeże od wysp Aleuckich po Alaskę Południowo-Wschodnią. Z Alaski Południowo-Wschodniej przepłynęliśmy do Kaliforni i dalej do Meksyku. W 2021 roku znowu połynęliśmy na Polinezję Francuską, gdzie żeglowaliśmy ponad rok po trzech różnych archipelagach. W 2022 przeskoczyliśmy bezpośrednio z Polinezji Francuskiej na najdalszą wyspę Aleutów – Attu. Było to prawie 5000 Mm żeglugi non stop. Na Aleutach zwiedziliśmy prawie wszystkie główne wyspy, po czym we wrześniu przepłynęliśmy na Hawaje, a następnie do Kalifornii i do Maksyku. Obecnie jesteśmy na północy Morza Corteza, gdzie robimy remont Krysi. W 2024 roku planujemy przepłynąć do Azji.