Ruch na bezludnym Pacyfiku

W ciągu ostatniej doby obserwujemy spory ruch na naszej trasie. Od przekroczenia równoleżnika 44N, na naszym odbiorniku AIS cały czas widzimy przynajmniej jeden statek. Wygląda na to, że to tędy przebiega statkowa droga szybkiego ruchu, która łączy Chiny z USA i Kanałem Panamskim.

Pogodowe zawijasy

Wczoraj po południu, zgodnie z prognozą, wiatr zaczął skręcać z południowego zachodu, przez zachodni, by w końcu zacząć wiać z północy. Systematycznie przy tym malała jego siła. W ciągu nocy i dnia kierunek wiatru miał dalej wędrować w kierunku wschodnim. Oczywiście kierunek północny jest dla nas najbardziej niekorzystny.

Odpalamy silnik

W normalnych okolicznościach byśmy te wahania kierunku po prostu przeczekali. Sęk w tym, że przy obecnych prognozach my bardzo nie chcemy zwalniać. Wręcz przeciwnie. Chcemy pędzić na północ ile fabryka dała. Wszystko za sprawą pewnego niżu, który ma się przechadzać niedaleko. Pod jego wpływem będziemy przez ponad dwie doby i im bardziej na północy będziemy, tym bardziej korzystny wiatr i mniejsze szkwały.
Dlatego o drugiej nad ranem odpaliliśmy silnik i na samym grocie pomykaliśmy na północ. Udało się utrzymać prędkość ponad 5 węzłów, co przy mocno kapryśnym morzu było dobrym wynikiem. Wreszcie o godz. 20 wyłączyliśmy warkot i znowu żeglujemy pod pełnymi żaglami.

Przyjemne ciepełko

Cały dzień w jazgocie miał dwa pozytywne aspekty. Cały dzień grzaliśmy się „za darmo”. Dzięki temu mieliśmy w środku przyjemne 21 stopni (13 na zewnątrz), a wilgotność powietrza spadła z 80 do 50%. Mamy teraz naprawdę sucho. I jak zwykle przy dłuższej jeździe na silniku, dobiliśmy nasze zbiorniki wody do pełna.

Końcowe odliczanie

W ciągu ostatniej doby nasz dystans do celu zmalał poniżej 500 mil. W momencie jak to czytacie mamy do Attu mniej niż 400 Mm! Mimo, że już niedaleko to ciężko przewidzieć na pewno kiedy ostatecznie rzucimy kotwicę. Mamy nadzieję że w czwartek/piątek czasu polskiego 😉

Michał

Fakty z pokładu Crystal

Doba żeglugi ku Aleutom: 32. (24.07.2022)

Suma przepłyniętych mil vs. suma mil do celu: 4495 Mm vs. 420 Mm

Maksymalna temperatura powietrza: 13,5°C (pod pokładem miłe 20,1°C)

Temperatura wody: 14,6°C

Danie dnia: Makaron soba (gryczany) z tofu oraz zielonym groszkiem i brokułami (mrożonki) plus pycha wczorajszy ryż z jabłkami i śmietaną 😉

Sprawdź, gdzie na Pacyfiku teraz jesteśmy! Naszą aktualną pozycję znajdziesz na https://skiff.pl/pozycja/

Spodobał Ci się ten tekst? Dmuchnij więc wiatr w żagle Krysi:

Postaw nam kawę na buycoffee.to

lub