Dopłynęliśmy na Alaskę!

Jesteśmy na Aleutach

W piątek około szóstej rano, po 16 dobach żeglugi z Hawajów, z gęstej mgły wyłoniła nam się wyspa Unalaska. Wszystko wyglądało bardzo tajemniczo. Mimo, że okoliczne szczyty mają wysokości ponad 1000 m. n. p. m., to Ola wypatrzyła je dopiero z odległości poniżej trzech mil.
Krajobraz jest naprawdę bardzo surowy i zielony. Trochę nam przypomina Wyspy Owcze. Miejscami w górnych partiach gór widać śnieg!

Zatoka Raven, w której stoimy obecnie, wcina się aż 3.5 Mm w głąb wyspy. Jest tu mnóstwo różnego ptactwa, w tym sporo pociesznych maskonurów 😉

Na razie napawamy się widokami i płaską wodą. Jutro pewnie nadmuchamy ponton i zdobędziemy jakiś okoliczny pagórek, których tu nie brakuje.
Oczywiście jesteśmy tu zupełnie sami. Jest cicho i spokojnie. Na końcu zatoki jest całkiem spory wodospad.
Aleuty to pas wysp najbardziej wysunięty na zachód od Alaski. Ciągnie się prawie do Kamczatki 😉

Krótkie podsumowanie rejsu na Alaskę

W dużym skrócie żegluga poszła nam wspaniale, a warunki mieliśmy idealne. Przelot zajął nam równiutko 16 dób. Dla porównania inny trzynastometrowy jacht miesiąc wcześniej potrzebował na pokonanie tej trasy aż 34 dni…

Mimo, że płynęliśmy w lecie, to na tym odcinku statystycznie powinien dopaść nas przynajmniej jeden sztorm. Na nasze szczęście, nie mieliśmy żadnego.

Poza sztormami powinniśmy doświadczyć również sporo cisz. Nie mieliśmy ich praktycznie wcale. Trzy najwolniejsze doby to przebiegi około 100 mil. Na finiszu siadło zupełnie i ostatnie 15 godzin płynęliśmy na silniku.

Licząc idealnie w linii prostej mieliśmy do przepłynięcia (do tej zatoki) 2115 Mm. Przepłynęliśmy 2211 Mm, co oznacza, że praktycznie jak po sznurku cały czas płynęliśmy do celu.

Podsumowanie naszego rejsu morskiego z Hawajów na Alaskę w liczbach:
Przepłynęliśmy mil: 2211
Godzin na żaglach: 353,5
Godzin na silniku: 31
Średnia prędkość: 5,75 węzła
Dutch Harbor leży dokładnie po drugiej stronie wyspy Unalaska. Planujemy dotrzeć tam w poniedziałek.

[wiadomość z pokładu SV Crystal wysłana via komunikator satelitarny Iridium GO!]